Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační bubliny a znalost jejich problematiky uživateli Facebooku
Koliandr, Michal ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nainová, Victoria (oponent)
Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešního světa, politického a kulturního dění a jsou klíčovým nástrojem k vytváření světonázorů. Zároveň mohou fungovat i jako jeden ze základních stavebních kamenů k utváření sociálního jádra člověka, a tedy i společnosti a jejích hodnot. Je nutné, aby média byla tématem nejen běžných konverzací, článků a reportáží, ale i předmětem studia na akademické úrovni. Facebook je dnes jednou z nejdominantnější sociální sítí. Zároveň sami developeři neskrývají, že na její platformě fungují algoritmy, které sledují osobní preference uživatelů a data, jako jsou příspěvky, u kterých tráví nejvíce času, a na základě těchto informací jim utváří personalizované prostředí plné příspěvků, které samy algoritmy uznají za vhodné. Uzavírají praktiky algoritmů uživatele Facebooku dle jejich vlastního posudku do informačních smyček zvaných informační bubliny, či jim pouze zlepšují kvalitu stráveného času skrze filtraci relevantního či irelevantního obsahu? Cílem této práce je na tuto otázku odpovědět, společně s nahlédnutím do světa algoritmů, sociální sítě Facebook a komplexního přiblížení problematiky informačních bublin na Facebooku. Zároveň chci v empirické části pomocí polostrukturovaných rozhovorů a otevřeného a axiálního kódování odpovědět na otázku, zda je problematika...
The filter bubble and its consequences
Riva, Alexandra ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá negatívnym dôsledkom personalizovaných sociálnych sietí tzv. "informačnou bublinou". Ukážkovou platformou tejto bakalárskej práce je Facebook, ktorý je typickým príkladom média, ktoré prispôsobuje svoje online služby našim osobným preferenciám. Hlavnou otázkou tejto bakalárskej práce je, či sme si vedomí negatívnych dôsledkov, ktoré informačná bublina prináša a ako takto filtrované informácie ovplyvňujú náš pohľad na svet. Cieľom práce je predstaviť pojem "Informačná bublina", zhodnotiť výhody a riziká a zmapovať pomocou pološtrukturovaných rozhovorov, určitú skupinu používateľov Facebooku a ich povedomie o tejto problematike. Vykonaný výskum je kvalitatívny v súlade s metódami J. Hendl (2005, 2. vyd.). Prezentované výsledky výskumu sú prehľadom toho, ako tento problém vnímajú respondenti a aké je ich povedomie o probléme informačnej bubliny. Zároveň tieto výsledky poskytujú základ pre budúci výskum.
Informační bubliny v prostředí sociální sítě Facebook
Mudrová, Zuzana ; Audy, Petra (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Média hrají v životě člověka nespornou roli. V dnešním světě se tedy s komunikací mediální setkáváme každodenně. Velkou roli při této komunikaci hrají v posledním desetiletí online sociální sítě. Takovým fenoménem je i sociální sít Facebook, která co do rozsahu nemá na našem území konkurenci. Od svého vzniku se stala velice rychle komunikačním médiem, na kterém denně miliony lidí po celém světě konzumuje nejrůznější obsahy. Tato platforma v posledních letech aplikuje a neustále upravuje svůj algoritmus, na základě kterého předkládá uživatelům personalizovaný obsah dle toho, co sám uzná za vhodné, že bys se mohlo líbit či lidi zajímat. Z hlediska toho tato diplomová práce s názvem Informační bubliny v prostředí sociální sítě Facebook zkoumá, zdali je možné, že se lidé díky tomuto mechanismu uzavírají do tzv. informačních bublin, tedy do takové izolace, ve které nemají šanci získat informace pomáhající se dostat k názorové diverzifikace, a tím k novému pohledu na určitý jev. Prostřednictvím kombinované kvalitativní metody deníčků a následných rozhovorů zjišťuje, jakým způsobem mladí lidé na této sociální sítí konzumují zpravodajské obsahy, a především jaké je jejich povědomí o tomto algoritmu a o fenoménu informačních bublin.
The filter bubble and its consequences
Riva, Alexandra ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá negatívnym dôsledkom personalizovaných sociálnych sietí tzv. "informačnou bublinou". Ukážkovou platformou tejto bakalárskej práce je Facebook, ktorý je typickým príkladom média, ktoré prispôsobuje svoje online služby našim osobným preferenciám. Hlavnou otázkou tejto bakalárskej práce je, či sme si vedomí negatívnych dôsledkov, ktoré informačná bublina prináša a ako takto filtrované informácie ovplyvňujú náš pohľad na svet. Cieľom práce je predstaviť pojem "Informačná bublina", zhodnotiť výhody a riziká a zmapovať pomocou pološtrukturovaných rozhovorov, určitú skupinu používateľov Facebooku a ich povedomie o tejto problematike. Vykonaný výskum je kvalitatívny v súlade s metódami J. Hendl (2005, 2. vyd.). Prezentované výsledky výskumu sú prehľadom toho, ako tento problém vnímajú respondenti a aké je ich povedomie o probléme informačnej bubliny. Zároveň tieto výsledky poskytujú základ pre budúci výskum.
Osobní údaje a problémy personalizace
Farafonov, Gerasim ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Společnost se v současné chvíli nachází uprostřed informační revoluce, a pouze teď si tuto skutečnost začíná uvědomovat. Primární měnou v nové ekonomice jsou uživatelská data a tato nesmírná hodnota je zřejmá pouze společnostem obchodujícím s nimi. Diplomová práce se věnuje problematice ochrany osobních údaje v kontextu současného vývoje trendu personalizace. Autor vyjmenovává nástroje, pomoci kterých se uskutečňuje online sledování, jejich technickou náplň, porovnává legislativní úpravy České republiky, Ruské federace a Spojených států amerických, vyhodnocuje rozdíly, tendence vývoje, klady a zápory ve vztahu k praxi vytváření profilů a behaviorálního cílení reklamy. Následně autor vyjmenovává další rizika tohoto trendu pro svobodu a soukromí a sestavuje seznam jak obecných doporučení, tak i doporučení pro samotné uživatele pro maximalizaci ochrany soukromí a osobních údajů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.